.
درباره ما
آخرین مطالب
آمار وب سایت

بهینه سازی تجربه کاربری (متریک های کلیدی وب) یکی از مهم ترین عوامل موفقیت طولانی مدت یک وب سایت است.

اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید، معیارهای اولیه وب گوگل به شما کمک می کند تا کیفیت تجربه کاربری و در نهایت رتبه سایت خود را بهبود بخشید.

بنابراین در این پست شما را با ماهیت گوگل و نحوه عملکرد آن آشنا می کنیم. see here

معیارهای اصلی وب در کنسول جستجوی گوگل چیست؟
معیارهای وب اصلی گوگل مجموعه ای از معیارهای عملکرد برای تجربه کاربر اصلی هستند. این معیارها مواردی مانند: زمان بارگذاری صفحه، تعامل و ثبات محتوا در طول بارگذاری صفحه را اندازه گیری می کنند. در واقع، هر جزء از معیارهای اصلی وب، جنبه خاصی از تجربه کاربر را نشان می دهد که تجربه واقعی کاربر را در دنیای وب منعکس می کند. گزارش معیارهای اصلی شبکه بر اساس سه معیار LCP، FID و CLS در دو نسخه موبایل و دسکتاپ اندازه گیری می شود.

بررسی معیارهای اصلی معیارهای اصلی وب
1- LCP: Lcp مخفف Largest Content Picture است و زمان بارگذاری بزرگ ترین قسمت صفحه را اندازه گیری می کند. برای وب سایت هایی که تجربه کاربری خوبی دارند، زمان LCP را زیر 2.5 ثانیه نشان می دهد. این عامل ارتباط مستقیمی با سرعت سایت دارد. طبیعتا هر چه سرعت سایت بیشتر باشد، تجربه کاربری بهتری خواهد داشت.

2- FID: FID مخفف First Input Delay است.

این متریک سرعت بارگذاری محتوای صفحه اول را اندازه گیری می کند. محاسبه زمان از لحظه ای که کاربر صفحه ای از سایت را باز می کند شروع می شود و تا بارگذاری اولین محتوای صفحه ادامه می یابد. گوگل اعلام کرده است که زمان ایده آل FID کمتر از 100 میلی ثانیه است.

3- CLS: CLS مخفف Cumulative Layout Shift است.

این معیار زمان تغییرات دینامیک بصری را بررسی می کند و برای داشتن تجربه کاربری خوب در سایت، این مقدار باید کمتر از 0.1 باشد.

لازم به ذکر است که امتیاز اعلام شده برای معیارهای Core Web Vital (طبق گفته گوگل) ممکن است با تغییر انتظارات کاربران تغییر کند.

اهمیت کنسول جستجوی Google Core Web Vital
Core Web Vital به دو دلیل برای مدیران وب سایت مهم است: تجربه کاربری و سئو. به عبارت دیگر، Core Web Vital باعث می شود کاربران احساس بهتری نسبت به سایت شما داشته باشند و تجربه متفاوتی داشته باشند. از طرف دیگر، احتمالاً گوگل از بهینه سازی Core Web Vitals به عنوان معیاری در سئو 2021 استفاده می کند. در نتیجه، هر وب سایتی باید از معیارهای Core Web Vitals پیروی کند.

عوامل موثر برای به دست آوردن یک نتیجه مثبت Core Web Vitals
فاکتورهای زیادی در گرفتن امتیاز Core Web Vitals بالا نقش دارند:

هاستینگ با کیفیت و سرعت بالا: هاستینگ با سرعت بالا امتیاز LCP سایت شما را بهبود می بخشد.
قالب های سبک و بهینه: سایت های وردپرسی که از ویژوال کامپوزر استفاده می کنند یا افزونه های مختلفی را نصب می کنند به بهینه سازی قالب سایت شما آسیب جدی وارد می کنند.
طراحی مناسب رابط کاربری: صفحات وب ساده ای که دسترسی به تمامی امکانات سایت را برای کاربر فراهم می کنند، می توانند تجربه کاربری بسیار خوبی داشته باشند. همچنین، اندازه کردن تصاویر در html به بهبود امتیاز CLS سایت شما کمک می کند.
بهینه سازی فایل ها و تصاویر CSS و js: بهینه سازی و فشرده سازی فایل های سایت با افزونه wp-rocket می تواند امتیاز FID وب سایت شما را بهبود بخشد.
روش های تجزیه و تحلیل عملکرد Core Web Vitals
چندین راه برای ردیابی Core Web Vital یک سایت وجود دارد:

PageSpeed ​​Insights
گزارش رابط کاربری Chrome
کنسول جستجو
Chrome DevTools
فانوس دریایی
افزونه کروم Web Vitals
سه معیار اندازه گیری شده در Core Web Vitals مربوط به بهبود تجربه کاربر است.

به همین دلیل وبمسترانی که سئوی حرفه ای و بلندمدت وب سایت خود را هدف قرار داده اند باید سعی کنند حداقل 70 درصد بازدیدهایی را که از نظر LCP، FID و CLS دریافت می کنند داشته باشند.




:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کیخسرو
ت : یک شنبه 25 تير 1402
.

حافظه و یادسپاری یا مِموری (به انگلیسی: Memory) قسمتی از شناخت (مغز) است که رمزگذاری و طبقه‌بندی وبازخوانی کد اطلاعات بر عهده آن است. با حافظه اطلاعات و شناخت ماندگار به مرور تکمیل می‌شوند و با اشاره کوچک کدها و اطلاعات طبقه‌بندی شده آماده فعالیت و بر اعمال ما در آینده اثر می‌گذارند. پایه آن تشکیل ارتباطات موقتی قوی و کافی در قشر مغزی می‌باشد. حافظه اغلب به عنوان سیستم پردازش اطلاعات نیز شناخته می‌شود. براساس پژوهش انجام گرفته توسط Hampson و همکاران ۲۰۱۸ از سال ۱۹۵۷ به نقش مهم هیپوکامپ در رمزگردانی و حفظ اطلاعات اشاره شده‌است.



:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کیخسرو
ت : سه شنبه 21 دی 1400
.
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کیخسرو
ت : 0 0
.

صفحه قبل 1 صفحه بعد

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی